Alla inlägg under oktober 2019

Av Sport och spel Sverige - 2 oktober 2019 18:36

 

Foto: Bilbyrån

Mittfältaren som avgjorde matchen mot AFC Eskilstuna den gångna helgen har nu kritat på ett nytt kontrakt med Malmö FF.

Anders Christiansen har under de senaste säsongerna varit en av Allsvenskans bästa fotbollsspelare. Under sin tid i Malmö FF har det bland annat blivit två SM-guld samt spel i Europa vid flertalet tillfällen. Nu står det klart att mittfältaren skriver på ett femårskontrakt med MFF.


 – Jag är glad att MFF ville förlänga avtalet även om jag hade flera år kvar. Det finns en ömsesidig respekt mellan mig och föreningen, vilket är något jag värdesätter. Det är svårt att sätta ord på varför jag trivs så bra, men jag är alltid glad när jag kommer till träningen och jag har alltid ett leende på läpparna när jag åker hem. Det är det livet handlar om, att må bra både på och vid sidan av planen, säger 'AC' och fortsätter:


– Nu är fokus för mig och klubben att gå för guldet och fortsätta göra det bra i Europa. Vi har stora matcher framför oss och det är i den tillvaron jag trivs bäst, avslutar dansken i en intervju till Malmö FFs officiella hemsida


"Hans kvaliteter talar för sig själv"


Även sportchefen Daniel Andersson uttalar sig om förlängningen och hyllar Christiansen. – Anders är väldigt viktig för oss, inte minst med sitt sätt att leda laget i matcherna och på träningsplanen. Han är en pådrivare som alltid vill att både han själv och alla runt omkring honom ska utvecklas och bli bättre.


– Hans kvaliteter talar för sig själv och i år har han varit avgörande för oss i flera matcher. Vi hade redan ett långt avtal och den här förlängningen visar att han verkligen trivs i Malmö, säger Andersson.


Fotbollsnytt skriver att Christiansen förlänger till och med 2024.

Ovido - Quiz & Flashcards